Detta projekt handlar om att ta reda på hur publika, interaktiva, digitala reklamskyltar kan utformas och hur ett scenario kan se ut för användningen av dessa. I detta projekt har vi undersökt redan existerande interaktiva reklamskyltar och utvecklat vår egen prototyp för en sådan reklamskylt. En video har sedan skapats av oss för att visa ett scenario över hur vårt koncept skulle fungera. Här nedan kan ni läsa vår blogg om olika delar av vår process för detta projekt.

onsdag 29 maj 2013

Slutlig version av prototyp (21/5)

Vi har vidareutvecklat prototypen och nu tagit fram en inspirationsbild från Boss över hur en vanlig reklamskylt kan se ut. Med hjälp av denna har vi kunnat skapa en prototyp som ligger mer i linje med hur reklamskyltar brukar se ut än vad vår tidigare prototyp gjorde. Den tidigare prototypen kändes mer som en hemsida och var inte det vi var ute efter.


Källa: Hugo Boss (2012). GQ Magazine, November, pg. 14. http://adamlmarketing.wordpress.com/.


Här till vänster så kan man se vår nuvarande prototyp och till höger är den gamla versionen som innehöll en meny. Vi beslutade oss för att ta bort menyn, förstora videon så den upptar i stort sett hela skärmen och ta bort informationen om priset. Detta gjorde att prototypen nu ser ut mer som en riktig reklamskylt och dessutom blir interaktionen lättare när en meny inte behöver tryckas fram för att ändra kläderna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar