Detta projekt handlar om att ta reda på hur publika, interaktiva, digitala reklamskyltar kan utformas och hur ett scenario kan se ut för användningen av dessa. I detta projekt har vi undersökt redan existerande interaktiva reklamskyltar och utvecklat vår egen prototyp för en sådan reklamskylt. En video har sedan skapats av oss för att visa ett scenario över hur vårt koncept skulle fungera. Här nedan kan ni läsa vår blogg om olika delar av vår process för detta projekt.

onsdag 29 maj 2013

Storyboard (16/4)


Filips storyboard



Ruta 1: Användaren ser den interaktiva reklamskylten
Ruta 2: Han har gått fram till skylten och kollar på innehållet som visas från början
Ruta 3: Han trycker på meny-knappen och en slide-meny kommer fram från sidan
Ruta 4: I menyn kan användaren välja färg på plagget och han väljer färgen röd vilket ändrar färgen på plagget som visas från grön till röd
Ruta 5: I menyn kan användaren också dela plagget via twitter för att tipsa andra om det eller för att kunna komma ihåg det själv senare
Ruta 6: En popup kommer upp där användaren får skriva sitt meddelande som ska läggas ut på twitter


Jonas storyboard



Gemensam storyboard


Ruta 1: En person är på väg in i ett köpcentrum.
Ruta 3: Han stannar vid en reklamskärm (med en fin skjorta på) som han märker är interaktiv.
Ruta 2: Han kollar på innehållet som visas från början, undersöker den och ser vad som går att göra.
Ruta 4: I menyn som han trycker fram kan han välja färg på plagget och han väljer färgen röd vilket ändrar färgen på plagget som visas från grön till röd.
Ruta 6 Filip: Ett annan funktion är att dela via sociala medier som exempelvis Twitter. En popup kommer upp där användaren får skriva sitt meddelande som ska läggas ut på twitter.
Ruta 6 Jonas: Genom att dela tröjan via sociala medier får han 10 % rabatt på en vara i butiken och beger sig genast dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar