Detta projekt handlar om att ta reda på hur publika, interaktiva, digitala reklamskyltar kan utformas och hur ett scenario kan se ut för användningen av dessa. I detta projekt har vi undersökt redan existerande interaktiva reklamskyltar och utvecklat vår egen prototyp för en sådan reklamskylt. En video har sedan skapats av oss för att visa ett scenario över hur vårt koncept skulle fungera. Här nedan kan ni läsa vår blogg om olika delar av vår process för detta projekt.

onsdag 29 maj 2013

Utveckling av prototyp (6/5)

Vi är nu i full gång med att utveckla vår prototyp och här kan ni se vår senaste version av den: http://www.csc.kth.se/~filiper/DH2626/advertisement-filip6.html

Sen senast har vi bytt ut bilderna mot videos som vi har skapat själva där vi visar upp de olika kombinationerna av klädesplagg. För att underlätta arbetet har vi nu två olika överplagg och två olika underplagg (två olika skjortor och två olika par chinos). Dessutom har vi arbetat mer med helhetsupplevelsen så att det ska kännas mer som reklam och ett färdigt koncept. Tidigare hade vi haft ett större fokus på funktionaliteten. Så nu har vi arbetat med layout och information genom att skapa loggor, backgrund och specifik info om produkterna.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar