Detta projekt handlar om att ta reda på hur publika, interaktiva, digitala reklamskyltar kan utformas och hur ett scenario kan se ut för användningen av dessa. I detta projekt har vi undersökt redan existerande interaktiva reklamskyltar och utvecklat vår egen prototyp för en sådan reklamskylt. En video har sedan skapats av oss för att visa ett scenario över hur vårt koncept skulle fungera. Här nedan kan ni läsa vår blogg om olika delar av vår process för detta projekt.

onsdag 29 maj 2013

Tidsplan (21/3)

Vecka 13
  • Gör research i ämnet
Vecka 14
  • Påsklov
Vecka 15
  • Planera/utveckla prototyp
  • SIDER
Vecka 16
  • Utveckla prototyp
Vecka 17
  • Utvärdera/utför användartester på prototyp
Vecka 18
  • Iteration av utveckling/åtgärda synpunkter från utvärderingen
  • Arbeta med video som visar prototypen
Vecka 19
  • Avsluta och färdiggör prototypen
Vecka 20

  • 16/5 Utställning
  • 25/5 Individuell reflektion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar