Angående gränssnittet och interaktionsdesignen fick vi följande kommentarer:
- Bra design
- Bra att menyn kan vara dold eftersom det visar kläderna så mycket som möjligt
- Det är just nu mycket onödig vägg i videon
- Det står shorts när det borde stå chinos
Angående funktionaliteten:
- Fler modeller och tillbehör skulle behövas, till exempel vore slipsar intressant
- Förslag på en ytterligare funktion vore att kunna hitta affären som har reklamen så man kan gå dit och kolla in det plagg man har sett i reklamen
Angående omgivningen och scenariot:
- En användare sa att det vore bra att ha i klädaffären
- En annan tyckte vid busshållplatser då man bara har tråkigt i väntan på bussen och man har tid för att interagera med reklamskylten
- En tredje tyckte inte att den skulle vara i klädaffären utan vore bättre utanför, speciellt i ett köpcentrum för att få köptips
- Flera användare trodde att en interaktiv reklamskylt främst skulle rikta sig mot yngre användare
- Det var blandade reaktioner om huruvida man vill kolla in kläder bland folk men det kan vara en åldersgrej då det var två personer i väldigt olika ålder som hade olika åsikter om detta
- En annan intressant åsikt var att det var mest användbart om man redan visste vad man skulle köpa
Angående funktionaliteten att dela kläderna via sociala medier:
- Om en sådan funktion ska finnas är det bäst med ett företagslogin, alternativt eget login om säkerheten kan garanteras
- Användarna tyckte att en sådan funktion skulle kunna vara kul men att det inte var nödvändigt
Angående funktion att få rabatt vid användande av den interaktiva reklamskylten:
- Användarna var enhälliga i att en sådan funktion skulle locka mer användare och att det skapar ett mervärde för kunden
- Sedan nämndes det att det kanske beror på vilken typ av företag som gör reklamen, exempelvis typiska tjejaffärer har kanske en större nytta av en sådan funktion
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar